Tanken in de toekomst / Denken aan de toekomst

09 maart 2017

Op 8 maart organiseerden BOVAG en NOVE een bijeenkomst over mierenzuur of wel hydrozine in samenwerking met Team FAST en Hamer. Vanuit de NOVE-achterban was er behoorlijk wat interesse voor dit relatief nieuwe energieproduct. Juist de simpele opslag van hydrozine resulteert in een betaalbaar distributienetwerk dat snel te realiseren, aldus Hamer. In de auto’s zijn geen zware accu’s nodig omdat gewerkt wordt met een reformer (omvormer). Dit scheelt aanzienlijk in ruimte. Wel is er uiteraard ruimte nodige voor de hydrozine tank zelf. Tanken kan net zo snel gebeuren als met een gewone auto. Hydrozine kan worden geproduceerd uit hernieuwbare bron. Daarom kan hydrozine gezien worden als een duurzame energiedrager met veel potentie. Omdat hydrozine een vloeistof is, gebeurt het tanken op een vergelijkbare manier als benzine, dieselolie of ad blue/ureum. Dat de ‘verbruiker’ daarna gewoon een auto is met een elektromotor, is voor iemand die van ronkende motoren houdt een tegenvaller, maar dat maakt voor een brandstofdistributeur niet uit.

Tijdens de bijeenkomst reed een schaalmodel met grote snelheid rond in het mobiliteitshuis te Bunnik. Team FAST nodigt de NOVE-leden uit voor een symposium, waar een echt transportvoertuig gepresenteerd zal worden door Team FAST, gelieerd aan de Technische Universiteit Eindhoven. Op het ledennet meer informatie over het vervolg en de presentaties van de bijeenkomst. Vanuit NOVE zullen wij blijven berichten over de activiteiten van Team FAST.

Meer informatie: www.teamfast.nl

Bekijk de foto's en filmpjes van de dag op de NOVE Facebookpagina.

Inloggen

NOVE nieuws

Origineel

Tablet portrait

Mobile portrait

Mobile landscape