20 mei 2021
Als uw werknemer bijna 2 jaar ziek is, vraagt hij zelf een WIA-uitkering aan. Uw werknemer kan u vragen om hier documenten voor aan te leveren. Op de website van het UWV staat nu duidelijker welke documenten nodig zijn en hoe u deze aanlevert.
Wie stuurt welke documenten op?
Uw werknemer is verantwoordelijk voor het aanleveren van alle WIA-documenten. Die documenten zijn onderdeel van het re-integratieverslag. Om welke documenten het gaat leest u op De re-integratie vastleggen in het re-integratieverslag. Uw werknemer kan ook vragen of u documenten namens hem online wilt opsturen. Let op: medische gegevens mag uw werknemer alleen zelf naar ons opsturen.
Eenvoudig uploaden
Om de documenten te uploaden logt u in op het werkgeversportaal. In het linkermenu klikt u op ‘uploaden’ en selecteert u ‘Re-integratieverslag (RIV)’. Daar kunt u de documenten dan eenvoudig uploaden. In het ‘stappenplan bij ziekte werknemer’ en bij de informatie over de aanvraag van de WIA-uitkering vindt u nu ook een link naar het werkgeversportaal. Zo kunt u gemakkelijk en zelf op tijd de juiste documenten uploaden. Doe dit uiterlijk 1 dag nadat uw werknemer de WIA-uitkering heeft aangevraagd. Daarmee voorkomt u dat u langer het loon van uw werknemer moet doorbetalen.
Lees meer op Mijn werknemer is langdurig ziek
Toegang tot de volledige content van dit artikel is exclusief voor leden van NOVE.